Vodič za čekiranje putem interneta
2. korak – Podaci o putniku i prtljagu
Proces čekiranja može se obaviti preko mobilnog telefona, pri čemu je potrebno da imate instaliranu zvaničnu aplikaciju avio-kompanije sa kojom putujete na vašem mobilnom telefonu.
Da biste pokrenuli proces čekiranja putem interneta,
idite na sajt avio kompanije i kliknite
na dugme „Čekiranje“ (Check-in) koje se uvek nalazi na početnoj stranici.
Imajte u vidu da nije neophodno da se prijavite u svoj profil da biste se
čekirali putem interneta.
1. korak –
Verifikacija vaše rezervacije
1. Unesite šifru potvrde u polje „Broj potvrde“.
Predlog: Šifru potvrde (zapis podataka o putniku) dobijate kada se rezervacija uspešno završi. Vaša šifra potvrde će biti prikazana na stranici potvrde, kao i u planu puta koji ćete dobiti putem e-pošte (e-poruka potvrde). Sastoji se od 6 znakova (uključujući brojeve i/ili slova). Npr: ABC123
Imajte u vidu da ona nikada ne sadrži broj 0 (nula) to je uvek slovo O.“
Predlog: Šifru potvrde (zapis podataka o putniku) dobijate kada se rezervacija uspešno završi. Vaša šifra potvrde će biti prikazana na stranici potvrde, kao i u planu puta koji ćete dobiti putem e-pošte (e-poruka potvrde). Sastoji se od 6 znakova (uključujući brojeve i/ili slova). Npr: ABC123
Imajte u vidu da ona nikada ne sadrži broj 0 (nula) to je uvek slovo O.“
2. Unesite samo svoje prezime u polje „Prezime
putnika“ i obratite pažnju na sledeća pravila:
- uvek obezbedite ime putnika onako kako je navedeno u rezervaciji
- unesite ime bez akcenata
- nemojte da koristite specijalne znakove
- koristite samo latinična slova
3. Izaberite opciju „Pronađi rezervaciju“ kada
unesete potrebne podatke.
Ako ste sve detalje ispravno uneli, bićete usmereni na sledeću stranicu na kojoj možete da proverite imena putnika, broj i tip prtljaga, kao i tip čekiranja. Ako se ime putnika i šifra potvrde ne podudaraju, dobićete poruku GREŠKA
Razlog za ovu poruku o grešci može da bude nešto od sledećeg:
Ako ste sve detalje ispravno uneli, bićete usmereni na sledeću stranicu na kojoj možete da proverite imena putnika, broj i tip prtljaga, kao i tip čekiranja. Ako se ime putnika i šifra potvrde ne podudaraju, dobićete poruku GREŠKA
Razlog za ovu poruku o grešci može da bude nešto od sledećeg:
- pogrešno ste otkucali šifru potvrde
- otkucali ste ime sa akcentima ili se koristili specijalne znakove
- koristili ste razmak ispred i/ili iza svojih prezimena koja su odvojena crticom
- zamenili ste prezime i ime u originalnoj rezervaciji
- koristili ste ćiriličnu tastaturu
- uneli ste broj 0 umesto slova O u broju potvrde
- niste obezbedili ime onako kako je ono navedeno u originalnoj rezervaciji
Proverite sve detalje o putnicima ili
izmenite rezervaciju. Kada proverite imena putnika, kao i veličinu i broj
prtljaga, kliknite na dugme „Nastavi na čekiranjem“
3. korak –
Dodatne usluge
Imate mogućnost da kupite dodatne usluge
kao što su, autobuski prevoz, putno osiguranje ili sllično u zavisnosti od
ponude same avio komapnije.
Ako ne želite da dodate nijednu uslugu, kliknite na „Nastavi na čekiranje putem
interneta“.
4. korak –
Unesite podatke o putniku
Na
stranici „Čekiranje“ morate da obezbedite podatke o putniku i vaša karta za ukrcavanje
mora da bude odštampana sa ove stranice.
1.
Ako putujete izvan Šengenskog prostora, kliknite na „Unesite podatke o putniku“
pored imena putnika I obezbedite neophodne detalje.
Obratite pažnju na sledeće:
Obratite pažnju na sledeće:
- unesite detalje putnog dokumenta koji ćete koristiti tokom puta
- koristite brojeve i latinične znakove pri unosu broja dokumenta
- nemojte da koristite slova sa akcentima niti specijalne znakove u polju „Broj dokumenta“
2.
Ako putujete u okviru Šengenskog prostora, ne morate da obezbeđujete podatke o putniku
i detalje putnog dokumenta zato što se ne prikupljaju te informacije. U tom slučaju
kliknite na „Čekiranje“ i nastavite proces.
5. korak –
Potvrda čekiranja i štampanje karte za ukrcavanje
Kada
unesete i sačuvate podatke o putniku, kliknite na „Čekiranje“ pored imena putnika.
Pažljivo
pročitajte uslove i potvrdite da ste ih razumeli.
Ako
ste pratili uputstva i potvrdili uslove čekiranja, pored imena putnika pojaviće
se status „Čekiran“, a ispod ćete pronaći opcije „Odštampaj kartu za ukrcavanje“
i „Odštampaj kartu za ukrcavanje u PDF-u“. Možete odabrati bilo koju od njih i odštampati
u boji ili u skali sivih tonova. Uverite se u sledeće:
- odštampali ste kartu za ukrcavanje za let kojim putujete
- odštampali ste kartu za ukrcavanje za sve putnike
- bar kod odštampan na karti za ukrcavanje mora da bude vidljiv i jasan
- svaka karta za ukrcavanje mora da bude odštampana na odvojenim A4 stranicama
Imajte
u vidu da avio kompanija ne šalje kartu za ukrcavanje putem e-pošte. Kartu za ukrcavanje
nećete moći da odštampate na aerodromu. Mada neki aerodormi pružaju i tu
mogućnost. Neke avio kompanije na aerodormima imaju svoje automate preko kojih
se može uraditi „Čekiranje“ i odštampati karta za ukrcavanje (boarding pass), možete pogledati sliku dole.
Princip čekiranja na ovim aparatima je sličan čekiranju koje možete obaviti preko interneta i koji smo već opisali.
Opisan princip čekiranja je kod kompanije Wizz air, princip čekiranja je isti kod svih kompanija sa mogućnošću postojanja nekih manjih specifičnosti za tu kompaniju.Ceo process čekiranja preko interneta možete pogledati u narednom klipu.
Proces čekiranja može se obaviti preko mobilnog telefona, pri čemu je potrebno da imate instaliranu zvaničnu aplikaciju avio-kompanije sa kojom putujete na vašem mobilnom telefonu.