Hongkonška transportna mreža visoko je razvijena. Više od 90% dnevnih
putovanja obavlja se javnim prijevozom, što je najveći takav postotak u svetu.
Prevoz se može plaćati upotrebom kartice Octopus card, sistemom elektronskog
plaćanja uvedenog u podzemnoj željeznici Mass Transit Railway (MTR), a može se
koristiti i na železnici, autobusima i trajektima, te se prihvata umesto gotovine
i na drugim prodajnim mestima.
Ako
boravite u Hong Kongu na nekoliko dana, i nameravate da koristite MTR ili druge
vidove javnog prevoza, razmotrite mogućnost upotrebe "Octopus card" kartice.
To je izuzetno pogodan, i štedljiv
način plaćanja. Postoje razne vrste "Octopus card" kartice na raspolaganju. a ova kartica
može biti najbolji izbor za turiste jer daje velike pogodnosti, kako u transportu
tako i u maloprodajnoj kupovine tokom boravka u Hong Kongu. Ova kartica može se
nabaviti u najvećim prodavnicama u okviru aerodroma ili u gradu, po ceni od samo
HK $ 39. Karticu možete dopuniti u bilo kojoj
stanici MTR, klasičnim prodavnicama (7/11 itd), supermarketima,itd.... u iznosu od najviše
HK $ 1,000. , Možete je odneti kući kao suvenir nakon putovanja i ponovo koristiti
kada sledeći put putujete u Hong Kong.
Radi kreiranja sveobuhvatne železničke mreže na celoj teritoriji,
glavna gradska železnička kompanija bila je 2007. spojena s gradskom podzemnom
železnicom.Sistem podzemne železnice ima 150 stanica i opslužuje 3,4 miliona
ljudi dnevno.Hongkonški tramvaji (Hong Kong Tramways), uvedeni 1904., pokrivaju
severni deo Hong Konga.
Stari
dvospratni tramvaji (lokalno poznati kao Ding-Ding) prelaze preko oblasti Central, a
cena karte za odraslu osobu je $ HK2.30. Putovanje sa jednog kraja do drugog, je
odlična prilika da se vidi život na ostrvu, ako niste u žurbi. Tramvaj je takođe
koristan za kratka putovanja samo nekoliko kilometara, pre nego da hodate kilometrima da
bi ste došli do MTR. Za kratke relacije tramvaj je brži način prevoza u odnosu na voz, sa mnogo manje hodanja. Jedno upozorenje ako ste visoki - krov u tramvajima
je nizak i možete udariti glavom, pogotovo ako stajite.
Uslugom autobuskog prevoza upravljaju privatne kompanije pod
koncesijom. Pet kompanija na celoj teritoriji održava ukupno 700 linija. Dve
najveće, Kowloon Motor Bus, sa 402 linije u Kowloonu i Novim teritorijama, i
Citybus, s 154 linije u Hong Kongu, pružaju usluge prevoza preko luke. Danas se skoro isključivo koriste autobusi na sprat, uvedeni 1949., dok standardni autobusi ostaju u upotrebi na rutama sa slabijom popunjenošću i ulicama manjeg kapaciteta.
Hong
Kong možda nije velik, ali to je božji dar kada je u pitanju planiranje rute za
autobuse. Gotovo svuda je dostupan autobusom, i pre izgradnje tunela i autoputa
je bio jedini način da se sa jedne strane ostrva stigne na drugi, autobusom
kroz planine ili duž obale. Mnoge od ovih autobuskih linija su ostale do danas,
a kako su svi jeftini, sigurani, udobani i imaju klimu, oni nude posetiocima savršenu
priliku da istražuju lepe i manje poznate delove Hong Konga.
Postoji
nekoliko autobuskih linija koje vredi videti. Linija 973 koja putuje iz Tsim Sha
Tsui, oko Kowloon, prelazi luku i oko obale Hong Kong Island do Aberdeen, Repulse
Bay završava u Stanlei Market. U dvospratnom autobusu ovo je zaista spektakularno
putovanje.
Gradski minibus (Public light bus) opslužuju veći deo Hong Konga, posebno
područja do kojih ne dolaze standardni
autobusi, ili ih ne mogu pokrivati često, brzo, ili direktno autobusi na sprat kompanije
Kowloon Motor Bus.
Trajektna kompanija Star Ferry osnovan 1888., održava četiri linije
preko Victoria Harboura, s 53.000 putnika dnevno. Stekao je kultni status nakon
objave romana Svet Suzie Wong, ambijentalnog u Hong Kongu. Putopisac Ryan
Levitt liniju Tsim Sha Tsui - Central smatrao je jednom od najslikovitijih na
svetu.Druge trajektne usluge pružaju kompanije koje opslužuju udaljena ostrva,
nove gradove, Macao i gradove u kontinentalnoj Kini. Čuvene su i hongkonške
džunke u luci i mali kai-to trajekti koji povezuju udaljena obalna naselja.
Na hongkonškom strmom, brdovitom terenu u početku se putovalo
nosiljkama. Zičara Peak Tram, prvi sistem javnog prevoza u Hong Kongu, od 1888.
omogućava prevoz između okruga Central i Victoria Peaka. U centralnom i zapadnom
okrugu, postoji opsežan sistem pokretnih stepenica i travelatora, uključujući i
najduži spoljni pokriveni sistem eskalatora u svetu, Mid-Levels escalator.
Hong Kong International Airport, vodeći je putnički aerodrom i
logističko čvorište u Aziji i jedna od najprometnijih svetskih međunarodnih
putničkih i teretnih vazdušnih luka. Zamijenio je 1998. čuveni ali i preopterećeni
Kai Tak Airport, te je u više anketa ocenjen kao najbolji svjetski aerodrom.Više
od 85 avio-kompanija funkcioniše na dva terminala aerodroma, glavnog čvorišta
Cathay Pacifica, Dragonaira, Air Hong Konga, Hong Kong Airlinesa, i Hong Kong
Expressa.